Készüljünk együtt a PÉNZ7-re – akár digitálisan is!
Készüljünk együtt a PÉNZ7-re – akár digitálisan is!
Webinárium, e-learning és óratervek
Készüljünk együtt a PÉNZ7-re – akár digitálisan is!
Webinárium, e-learning és óratervek
A Pénziránytű Tanári Díj meghirdetésére a PÉNZ7 és a Fenntarthatósági témahét apropóján a zöld szemlélet és a pénzügyi tudatosság találkozásának metszetében kerül sor. A Fenntarthatósági Témahéttel együttműködésben kialakított pályázaton általános- és középiskolai tanárok is elnyerhetik a Pénziránytű Tanári Díj kitüntető címet és a vele járó 100.000 Ft támogatást.
A szeptemberi iskolakezdés sok család pénztárcáját terheli meg. Annak ellenére, hogy egyre többeknek a tankönyvekért már nem kell fizetni, számos más eszközt szükséges beszerezni. Sok szülő nem engedheti meg magának, hogy spórolás nélkül az adott havi jövedelméből finanszírozza gyermeke tanévkezdését, ezért a pénzügyi tervezés elengedhetetlen fontosságú.
A Sümeg szomszédságában fekvő 3100 lelkes nagyközség, Csabrendek általános iskolája az első évtől kezdve hűséges résztvevője a Pénz7 rendezvényeknek és kipróbálója a Pénziránytű Alapítvány készülő oktatási anyagainak. A lelkes érdeklődő csapat motorja Németh György, alsó tagozatos tanító, technika-életvitel szakos mestertanár.
A pénzügyi tudatosságra való nevelést nem lehet elég korán kezdeni. Már csak azért sem, mert mindenekelőtt azt érdemes megismertetni a gyerekkel, hogy mit jelent a pénzkeresés és mit a meglévő jövedelemmel való gazdálkodás, takarékoskodás. Gyermekkorban, mint sok más kérdésben is az a hasznos, ha fokozatosan és játékosan vezetjük be a kicsiket a pénzügyek világába. Az iskolában is előkerülnek egy-egy tantárgyon belül a pénzzel, gazdálkodással, háztartással kapcsolatos tudnivalók, de ez önmagában nem elegendő. A szemléletformálás feladatát elsőként a szülőknek kell és lehet a családban magukra vállalniuk.
Október utolsó munkanapja 1924 óta a Takarékosság Világnapja. A nemzetközi felmérések szerint nekünk, magyaroknak érdemes ennek kapcsán megállnunk egy pillanatra, hiszen megtakarítás és pénzügyi tervezés terén bizony van még hova fejlődnünk. De miképpen kezdjünk hozzá, hogyan tegyük meg az első lépéseket? Ehhez adunk tippeket.
Közeleg az őszi szünet ideje. Rá is fér a gyerekekre a pihenés: a borongós idő, az iskolai feladatok, különórák és a rövidülő nappalok hatására elfáradnak a kis- és nagydiákok. A szülők pedig törhetik a fejüket, milyen programokat találjanak ki a csemetéknek, amelyek tartalmasak, ugyanakkor megfizethetőek. Ebben próbálunk segíteni.
A válasz: minél hamarabb, amikor lehet, vagyis amikor már meg tudja számolni. Nem kell megvárni, hogy – úgymond – bánni is tudjon vele. Nem baj, ha elsőre „butaságokra" költi, ez is a tanulás része. A szülők manapság gyakran túlóvják a gyermekeiket, nem adnak nekik pénzt, nem engedik önállóan dönteni őket. Rosszul teszik. Kutatási eredmények igazolják, hogy a pénzügyi ismeretek megszerzésében ugrást jelent az, amikor a gyermeknek saját pénze van, amiről önálló döntéseket hozhat.
A válasz: minél hamarabb, amikor lehet, vagyis amikor már meg tudja számolni. Nem kell megvárni, hogy – úgymond - bánni is tudjon vele. Nem baj, ha elsőre „butaságokra” költi, ez is a tanulás része. Nézzünk meg egy esetet, amely megmutatja, honnan tudhatjuk, eljött-e az ideje, hogy pénzhez jusson a gyermekünk. A gyerekek azt tanulják meg a leghamarabb a pénzről, hogy bármire becserélhető, mindenfélét lehet kapni érte. Ezért már nagyon korán pénzt kérnek a szüleiktől, a Mikulástól, a nyuszitól stb.
A pénznek szaga van – tartja a mondás, ám tőlünk nyugatabbra a ropogós bankjegyek használata mind kevesebbekre jellemző. Az alapszámla küszöbön álló bevezetése nyomán remélhetőleg itthon is megindulhat a készpénzállomány csökkentése. Miért fontos ez és mit érdemes tudni erről a lehetőségről?