PÉNZIRÁNYTŰ TANÁRKLUB

A Pénziránytű Tanárklub a pénzügyi nevelés iránt elkötelezett és a korszerű módszertani megoldásokra nyitott pedagógusoknak biztosít találkozási lehetőséget. Szupervíziós tudásmegosztó fórumunk 2020. decemberétől kezdve tanítási időszakban kéthavonta kínál gondolatindító, a pedagógusok érdeklődésének középpontjában álló szakmai és módszertani aktualitásokat körbejáró előadásokat, beszélgetéseket, valamint az egymás közötti tapasztalatcsere lehetőségét. A 2 óra hosszúságúra tervezett alkalmak online, a Zoom platformon zajlanak, amelynek használatához minden jelentkezőnek rövid technikai útmutatót is küldünk.

A Pénziránytű Iskolahálózatba regisztrált középiskolák, kollégiumok tanárainak részvétele a 2020/2021-es tanévben minden alkalommal pontot ér a Kiemelt Pénziránytű Iskola címért folyó aktivitási versenyben is!

Ezen az oldalon az érdeklődők megtalálják a Tanárklub foglalkozásainak időpontját, témáját, tudnivalóit, letölthető anyagait, valamint az aktuális regisztrációs linket.


2021. ÁPRILIS 14. SZERDA, 17.00 - 19.00
MARADJUNK JÁTÉKBAN!
TÉMA: GAMIFICATION AZ OKTATÁSBAN

„Bűvös kulcs és gyertya lángja,
színes árnyék, ördöglámpa.”
Kosztolányi Dezső: A játék (részlet)

A játék könnyeddé tesz, felemel, szórakoztat, kikapcsol, felizgat, megnyugtat, motivál és flow állapotba helyez. Nem csoda, hogy játszani 0-99 éves korig mindenki szeret. A játékelemeket ezért egyre több helyzetben és folyamatban alkalmazzák az üzleti világban és egyre több pedagógus lát benne fantáziát. A diákok és a tanárok motivációjának növelésében is sikeresen alkalmazható játékosítás, gamification, vagy gamifikáció azonban sokkal több puszta játéknál.

Miről beszélgettünk a Tanárklubon?
• Mit is jelent és hogyan hasznosítható a játékosítás az oktatásban?
• Milyen szemléletváltásra van szükségünk, s milyen kudarcokra, gátló tényezőkre kell felkészülnünk?
• Hogyan érdemes nekiállnunk tanárként, ha szeretnénk a játékelemeket felhasználni a mindennapi oktató munkánkban?
• Hogyan tudjuk játékosítani folyamatainkat, s hogyan tudunk továbbfejlődni, ha már próbálkoztunk a gamification-nel?
Ezekre és az Önök konkrét kérdéseire kerestük a választ vendégelőadóinkkal az online térben.

Meghívott szakértő vendégeink voltak:

Prievara Tibor: az ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium tanára, a Tanárblog.hu szerkesztője, a hashtag school digitális oktatási portál és rendszer megálmodója

 

 

Pusztai Ádám: a Kollektíva alapítója, a Gamification (HUN) csoport alapítója, moderátora

 

 

Vendégeinkkel folytatott online kerekasztal beszélgetésünk a PÉNZIRÁNYTŰ PODCAST CSATORNÁN már elérhető. Hallgassa meg Ön is, hogyan tudja a játékosítás hatékonyabbá tenni pedagógiai munkáját!

Prievara Tibor és Pusztai Ádám a Tanárklubon

PÉNZIRÁNYTŰ PODCAST

 

A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK, INFORMÁCIÓS PORTÁLOK:
• Játékosított keretek tanuláshoz: az LGF-keretrendszer: https://kollektiva.eu/jatekositott-tanulas-tanitas-lgf/
• Gamification és oktatás: 14 figyelemmágnes ötlet tanároknak: https://kollektiva.eu/gamification-es-oktatas-14-figyelemmagnes-otlet-tanaroknak/
• Neked való a gamification?: https://kollektiva.eu/neked-valo-a-gamification/
• Hashtag School a magyar gamification tudásportál: https://hashtag.school/
• A 21. századi tanár: http://tanarblog.hu/21-szazadi-tanar

Köszönjük, hogy ismét velünk tartott, várjuk szeretettel további programjainkon is!

 


2021. FEBRUÁR 16. KEDD, 17.00 - 19.00
PROJEKTKÓSTOLÓ
TÉMA: PROJEKTOKTATÁS A SZAKKÉPZÉSBEN ÉS A KÖZOKTATÁSBAN

Februári Projektkóstolónkat általános- és középiskolai, valamint a szakképzésben dolgozó pedagógusoknak, intézményvezetőknek is jó szívvel ajánljuk. A két órára tervezett foglalkozás első részében a projektpedagógia alapjairól beszélgettünk vendégeinkkel, majd a második részben három külön szekcióban, szakértő vendégeink segítségével ismerhették meg az érdeklődők a projektekkel kapcsolatos legfontosabb szakmai és módszertani tudnivalókat, jó gyakorlatokat, s kaphattak választ aktuális kérdéseikre.

Meghívott vendégeink voltak:
Dr.Főző Attila László, digitális oktatási szakértő
Gelencsér Anna, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, alapító, intézményvezető
Nagy Balázs, Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum, tanár
Rozsos Réka, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, tanár

Vendégeinkkel folytatott online kerekasztal beszélgetésünk a PÉNZIRÁNYTŰ PODCAST CSATORNÁN érhető el. Hallgassa meg Ön is, hogyan tudja a projektoktatás segíteni pedagógiai munkáját!

 

PODCAST FELVÉTEL

 

A Tanárklub második részében 3 külön szekcióhoz lehetett csatlakozni:

1. Tantárgyközi projektek megvalósítása általános- és középiskolában, módszertani jó gyakorlatok:
A Diákszempontban a projektek a tanulásszervezés alapját képezik, tantárgyközi projektjeik átszövik mindennapjaikat. Gelencsér Anna és Rozsos Réka megmutatta honnan indultak, hogyan fejlesztik évről-évre projektjeiket, s megmutatták azokat a módszereket és jó gyakorlatokat, melyeket általános- és középiskolában is érdemes alkalmazni.

2. Hogyan tervezzünk projekteket? Digitális eszközök a projektekben, a projektek és az online oktatás:
Dr. Főző Attila Lászlóval a beszélgetés során arra kerestük a választ, hogy milyen elemekből érdemes felépíteni egy projektet, mi szükséges hozzá és milyen elérhető segédanyagok segíthetik a munkát. A digitális technológia ma már elkerülhetetlen, ezért érdemes arról is beszélni, hogy az oktatási projektekben milyen eszközöket használnak leggyakrabban a pedagógusok és miért.

3. Projektfeladatok a gazdasági szakképzésben:
Nagy Balázzsal a gazdasági szakképzés projektjeinek módszertani jó gyakorlatairól beszélgettek az érdeklődők. A 2020-ban megjelent Képzési és kimeneti követelmények (KKK) és Programtantervek (PTT) kiemelten kezelik a projektfeladatok megoldását, önálló produktumok készítését, valamint a tanuló egyéni tanulási útját és személyiségének fejlődését bemutató digitális portfóliót. Ehhez a munkához kaphattak jó módszertani útmutatót a résztvevők.

 

A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK:

Dr. Főző Attila László: Tervezzünk pedagógiai projektet című szekcióelőadásának prezentációja elérhető ITT

Dr. Főző Attila László: Hogyan tervezzünk online projektet a távtanítás idején? https://youtu.be/x8UXbDdjCc0

Vásárhelyi Virág: Az alapkérdés szerepe a projekt-pedagógiában : https://youtu.be/9Gd5ovv_Pnk

 

 


2020. DECEMBER 2. 17.00 - 19.00

TÉMA: DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK ÉS BEVÁNDORLÓK – FELOLDHATATLAN ELLENTÉTEK?

A szakmai és módszertani kérdésekkel, izgalmas esetfelvetésekkel fűszerezett ingyenes klub első alkalommal a FinTech előretörésének apropóján a generációk közötti különbségek áthidalásának és a digitális generációk iskolai motiválásának és pénzügyi tudatosságra nevelésének témakörét járta körül.

A tartalomból:
• Moderált beszélgetés a velünk élő generációkról és a mai diákok motiválhatóságáról
• A motiváció mérésének lehetőségei
• Kahoot játék
• Esetmegbeszélések
• Rövid ajánló a Pénziránytű Alapítvány aktuális és a témához kapcsolódó kínálatából
• A hónap pénzügyi témája: a korszerű pénzkezelés

Pénziránytű házigazdák: Nádasi-Malinka Krisztina és Vargáné Bukucs Zsuzsanna

Meghívott vendég a moderált szakmai beszélgetéshez: Borsosné Gróf Gyöngyi

A PLENÁRIS BESZÉLGETÉSRŐL KÉSZÜLT PODCAST FELVÉTELEKET MEGHALLGATHATJA ITT:

  Generációk az iskolában: digitális bennszülöttek és bevándorlók

   Pénziránytű Podcast

 

 

  Itt a kulcs a tizenévesek motiválásához

  Pénziránytű Podcast

 

 

A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK:

Generációk és motiváció előadás prezentáció elérhető ITT

Motivációs kérdőívek és útmutatók elérhetőek itt:

Kindrusz Pál, a PPKE BTK Tanárképző tanszék tanára engedélyével közreadott mérési segédanyagok:
20 kérdéses skálakérdőív a diákok motivációjának méréséhez
Eredményértékelési segédlet a 20 kérdéses kérdőív adatainak feldolgozásához
Kozéki Béla: A motiválás dimenziói tanulmány
Szitó Imre: A külső és belső motivációs tényezők szerepe a tanulók osztálytermi értékelésében