PÉNZIRÁNYTŰ TANÁRKLUB

A Pénziránytű Tanárklub a pénzügyi nevelés iránt elkötelezett és a korszerű módszertani megoldásokra nyitott pedagógusoknak biztosít találkozási lehetőséget. Szupervíziós tudásmegosztó fórumunk 2020. decemberétől kezdve tanítási időszakban kéthavonta kínál gondolatindító, a pedagógusok érdeklődésének középpontjában álló szakmai és módszertani aktualitásokat körbejáró előadásokat, beszélgetéseket, valamint az egymás közötti tapasztalatcsere lehetőségét. A 2 óra hosszúságúra tervezett alkalmak online, a Zoom platformon zajlanak, amelynek használatához minden jelentkezőnek rövid technikai útmutatót is küldünk.

A Pénziránytű Iskolahálózatba regisztrált középiskolák, kollégiumok tanárainak részvétele a 2020/2021-es tanévben minden alkalommal pontot ér a Kiemelt Pénziránytű Iskola címért folyó aktivitási versenyben is!

Ezen az oldalon az érdeklődők megtalálják a Tanárklub foglalkozásainak időpontját, témáját, tudnivalóit, letölthető anyagait, valamint az aktuális regisztrációs linket.


2021. FEBRUÁR 16. KEDD, 17.00 - 19.00
PROJEKTKÓSTOLÓ
TÉMA: PROJEKTOKTATÁS A SZAKKÉPZÉSBEN ÉS A KÖZOKTATÁSBAN

Februári Projektkóstolónkat általános- és középiskolai, valamint a szakképzésben dolgozó pedagógusoknak, intézményvezetőknek is jó szívvel ajánljuk. A két órára tervezett foglalkozás első részében a projektpedagógia alapjairól beszélgettünk vendégeinkkel, majd a második részben három külön szekcióban, szakértő vendégeink segítségével ismerhették meg az érdeklődők a projektekkel kapcsolatos legfontosabb szakmai és módszertani tudnivalókat, jó gyakorlatokat, s kaphattak választ aktuális kérdéseikre.

Ízelítő a tartalomból:
• A projektmódszer jellemzői, előnyök, hátrányok
• Mi projekt és mi nem az? - A projektek fajtái
• Hogyan érdemes értékelni a tanulókat a projektek során?
• Mit jelent a digitális technológia alkalmazása a pedagógiai projektekben?
• Projektek a pénzügyi nevelésben

Meghívott vendégeink:
Dr.Főző Attila László, digitális oktatási szakértő
Gelencsér Anna, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, alapító, intézményvezető
Nagy Balázs, Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum, tanár
Rozsos Réka, Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium, tanár

A Tanárklub második részében 3 külön szekcióhoz lehetett csatlakozni:

1. Tantárgyközi projektek megvalósítása általános- és középiskolában, módszertani jó gyakorlatok:
A Diákszempontban a projektek a tanulásszervezés alapját képezik, tantárgyközi projektjeik átszövik mindennapjaikat. Gelencsér Anna és Rozsos Réka megmutatta honnan indultak, hogyan fejlesztik évről-évre projektjeiket, s megmutatták azokat a módszereket és jó gyakorlatokat, melyeket általános- és középiskolában is érdemes alkalmazni.

2. Hogyan tervezzünk projekteket? Digitális eszközök a projektekben, a projektek és az online oktatás:
Dr. Főző Attila Lászlóval a beszélgetés során arra kerestük a választ, hogy milyen elemekből érdemes felépíteni egy projektet, mi szükséges hozzá és milyen elérhető segédanyagok segíthetik a munkát. A digitális technológia ma már elkerülhetetlen, ezért érdemes arról is beszélni, hogy az oktatási projektekben milyen eszközöket használnak leggyakrabban a pedagógusok és miért.

3. Projektfeladatok a gazdasági szakképzésben:
Nagy Balázzsal a gazdasági szakképzés projektjeinek módszertani jó gyakorlatairól beszélgettetnek az érdeklődők. A 2020-ban megjelent Képzési és kimeneti követelmények (KKK) és Programtantervek (PTT) kiemelten kezelik a projektfeladatok megoldását, önálló produktumok készítését, valamint a tanuló egyéni tanulási útját és személyiségének fejlődését bemutató digitális portfóliót. Ehhez a munkához kaphattak jó módszertani útmutatót a résztvevők

 

A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK:

Dr. Főző Attila László: Tervezzünk pedagógiai projektet című szekcióelőadásának prezentációja elérhető ITT

Dr. Főző Attila László: Hogyan tervezzünk online projektet a távtanítás idején? https://youtu.be/x8UXbDdjCc0

Vásárhelyi Virág: Az alapkérdés szerepe a projekt-pedagógiában : https://youtu.be/9Gd5ovv_Pnk

 

 


2020. DECEMBER 2. 17.00 - 19.00

TÉMA: DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK ÉS BEVÁNDORLÓK – FELOLDHATATLAN ELLENTÉTEK?

A szakmai és módszertani kérdésekkel, izgalmas esetfelvetésekkel fűszerezett ingyenes klub első alkalommal a FinTech előretörésének apropóján a generációk közötti különbségek áthidalásának és a digitális generációk iskolai motiválásának és pénzügyi tudatosságra nevelésének témakörét járta körül.

A tartalomból:
• Moderált beszélgetés a velünk élő generációkról és a mai diákok motiválhatóságáról
• A motiváció mérésének lehetőségei
• Kahoot játék
• Esetmegbeszélések
• Rövid ajánló a Pénziránytű Alapítvány aktuális és a témához kapcsolódó kínálatából
• A hónap pénzügyi témája: a korszerű pénzkezelés

Pénziránytű házigazdák: Nádasi-Malinka Krisztina és Vargáné Bukucs Zsuzsanna

Meghívott vendég a moderált szakmai beszélgetéshez: Borsosné Gróf Gyöngyi

A PLENÁRIS BESZÉLGETÉSRŐL KÉSZÜLT PODCAST FELVÉTELEKET MEGHALLGATHATJA ITT:

  Generációk az iskolában: digitális bennszülöttek és bevándorlók

   Pénziránytű Podcast

 

 

  Itt a kulcs a tizenévesek motiválásához

  Pénziránytű Podcast

 

 

A FOGLALKOZÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ LETÖLTHETŐ ANYAGOK:

Generációk és motiváció előadás prezentáció elérhető ITT

Motivációs kérdőívek és útmutatók elérhetőek itt:

Kindrusz Pál, a PPKE BTK Tanárképző tanszék tanára engedélyével közreadott mérési segédanyagok:
20 kérdéses skálakérdőív a diákok motivációjának méréséhez
Eredményértékelési segédlet a 20 kérdéses kérdőív adatainak feldolgozásához
Kozéki Béla: A motiválás dimenziói tanulmány
Szitó Imre: A külső és belső motivációs tényezők szerepe a tanulók osztálytermi értékelésében