A középiskolások pénzügyei – pénzügyi tervezés, korszerű pénzkezelés

...

A szakképzésben tanuló diákok ösztöndíja (és munkabére) számos új, sokszor ismeretlen helyzet elé állítja a tanulókat: bankszámlájuk, bankkártyájuk lesz, saját pénzre tesznek szert, amellyel jól kellene tudni bánni.
A továbbképzés célja, hogy a szakképzésben tanuló diákok osztályfőnökei, szaktanárai, oktatói hatékony támogatást tudjanak adni diákjaiknak az önálló jövedelem okos felhasználásához, megismertetve a korszerű pénzkezelés eszközeit, valamint a pénzügyi tervezés és megtakarítások lehetőségeit a középiskolás korosztállyal.

A továbbképzést a ZOOM online platformon keresztül tartjuk.

Az 5 online kontaktórával (egy délután) és 5 óra e-learning tananyaggal támogatott otthoni tanulással teljesíthető 10 órás képzésünk az OTR listán szerepel, az oktatók négyévenkénti továbbképzési kötelezettségébe elszámolható.

A továbbképzésen elsajátítottak záró értékelésére egy, az e-learning felületen elérhető online záróteszt keretében kerül sor, amely a képzés tananyagának megértését ellenőrzi. A sikeres teljesítés feltétele a kontaktórákon való részvétel (megengedett maximum hiányzás 0,5 óra) és az online teszt legalább 81%-os teljesítése a kontaktórákat követő 20 napon belül.

A továbbképzés díját a Pénziránytű Alapítvány fedezi, a résztvevők számára teljesen ingyenes.

A továbbképzésre a résztvevőknek kell biztosítani a távoktatásban való részvételük feltételeit:
• saját részre stabil internet kapcsolat,
• saját laptop vagy számítógép (minimum: Windows 10 operációs rendszer, Office 2016),
• az online kapcsolathoz kamera és mikrofon – ezek használata feltétlenül szükséges a képzésen való részvételhez (mikrofonos fülhallgató használata javasolt)
• opcionálisan okostelefon vagy tablet (Android vagy iOS operációs rendszer)

A képzéshez szükséges/ajánlott ismeretek: alapfokú informatikai ismeretek, számítástechnikai eszközök és okostelefon készségszintű használata.

A továbbképzésen résztvevők a jelentkezéssel vállalják, hogy a képzés során, valamint a képzés elvégzését dokumentáló igazolás kiadásának feltételéül előírt, általuk előállított produktumokat a Pénziránytű Alapítvány - időbeli korlátozás nélkül – nonprofit tevékenységéhez kapcsolódóan oktatási célra szabadon felhasználhatja (elsősorban tanárok és diákok számára hozzáférhetővé teheti).

A képzés trénerei: a Pénziránytű Alapítvány munkatársai és külső szakértői

A képzéssel kapcsolatos kérdésekben a kapcsolattartási e-mail cím: kepzes@penziranytu.hu

 

A KÉPZÉS TARTALMA:

Online kontaktórák (munkanapon egy délután, 16.00-20.00 óráig - 5 tanóra)

Módszertani ötletek: digitális feladatok, online szimulációs játék, interaktív feladatok segítségével korszerű pénzkezeléssel, valamint a pénzügyi tervezéssel és megtakarításokkal kapcsolatos, a tanulókkal is végezhető csoportos feladatok megoldása. Az önálló e-learninges tanulás előkészítése és a pénzügyi tudatosságra nevelést segítő tananyagok, programok, lehetőségek megismerése.

Önálló tanulás: e-learning tananyag (5 tanóra)

A pénzügyi tervezés, költségvetés készítés és a megtakarítási célok és lehetőségek praktikus ismeretein túl a résztvevők megismerkednek a korszerű pénzkezelés alapjaival. Elsajátítják a bankszámlákkal, bankkártyával és digitális fizetésekkel, pénzügyi biztonsággal kapcsolatos alapvető ismereteket.

Képzési időpontok, jelentkezés

A képzés megtalálható az IKK OTR felületén a Kiemelt képzések között.

A továbbképzésre jelentkezni csak és kizárólag a Pénziránytű Alapítványnál lehetséges. A képzés sikeres elvégzése után az IKK Zrt. az OTR felületen jóváírja a beszámítható óraszámokat.

Online kontaktóra időpontok: 2024. december 11.  16:00-20:00  (A szakképzésben oktatók részére)

Jelentkezés az alábbi linken lehetséges: REGISZTRÁCIÓ

 

Bővebb információ: kepzes@penziranytu.hu

Szeretnénk tájékoztatni, hogy a képzés létszámkorlátos, a regisztrációt időrendi sorrendben tudjuk fogadni.  Nagyobb érdeklődés esetén a később jelentkezők várólistára kerülnek. Őket tájékoztatni fogjuk a további képzési időpontokról.

A regisztráció elfogadásáról, a várólistára kerülésről és a képzés részleteiről a regisztrációs időszak lezárulta után e-mailen értesítjük a résztvevőket.

Az Alapítvány és az IKK által szervezett képzés sikeres elvégzéséről tanúsítványt adunk a résztvevőknek, amely beszámítható a négyévenkénti továbbképzési kötelezettségbe 10 óra erejéig.

Bármely szakos, a szakképzésben oktató kollégát szeretettel várunk ingyenes képzésünkön!