Sajtóközlemények

2018. április 12.

Az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, valamint a Pénziránytű Alapítvány együttműködésében elkészültek és a tankönyvjegyzékről már rendelhetők azok az új, 5., valamint 6. osztályosoknak szóló matematika munkafüzetek, melyekben a mindennapi élethez kapcsolódó, gyakorlatias pénzügyi feladatokat tartalmazó önálló fejezet is helyet kapott.

2018. április 11.

Az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK) és a Budapesti Értéktőzsde mellett a Magyar Államkincstárral is együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Pénziránytű Alapítvány a lakosság pénzügyi tudatosságának fejlesztése, és a megtakarításokkal, befektetésekkel kapcsolatos ismeretek bővítése érdekében.

címkék:
2018. március 8.

Több, mint 1500 diák tanult a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) és a Pénziránytű Alapítvány közös, középiskolás diákoknak szóló tőzsdejátékával. Az egy hónapig tartó Részvényfutam mérlege alapján a játékosok több mint 20 ezer darab megbízást adtak, összesen 4,4 milliárd forint értékben. A résztvevők kedvence az Opus és az OTP papírja volt, de a vállalkozóbb szelleműek a kisebb kapitalizációjú részvényekben is láttak fantáziát. 

2018. március 7.

Budapest, 2018. március 7. – A fizetéssel járó adminisztráció csökkentését, a fizetési folyamatok felgyorsítását, valamint az ehhez kapcsolódó pénzügyi ismeretterjesztést és szemléletformálást tűzi ki célul a „Készpénzkímélő Iskolák” kísérleti program. A projekt 2018 márciusában indul legfeljebb 15, meghívásos pályázat útján kiválasztott, innovációra nyitott iskolában. A fejlesztések három fázisban az iskolák gazdasági folyamatait, a szülői befizetéseket, valamint a gyerekek költéseit érintik majd. A cél a pénzügyi tudatosságra nevelés, valamint készpénz helyett a korszerű, elektronikus fizetési megoldások használatának ösztönzése.

2018. március 5.

Budapest, 2018. március 5. - Ma kezdődött el a Pénz7, vagyis a pénzügyi és vállalkozói témahét, amelynek középpontjában a „Hitelekről okosan!”, valamint az „Üzleti ötlet és együttműködés” témák állnak. Az idei év újdonsága, hogy az élményalapú ismeretszerzést digitális megoldások és e-learning anyagok is támogatják. A tanév rendjében meghirdetett témahéten a diákok együttműködést és felelős problémamegoldást is tanulhatnak, akár önkéntes szakemberek segítségével is. A programra évről évre egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik országszerte: idén már több mint 1200 iskola több mint 200 ezer diákja mintegy 15 ezer rendhagyó tanóra keretében vesz részt a programban.

Oldalak