Megtartották projektnapjaikat a Kiemelt Pénziránytű Iskolák

2018. június 11.
 

Márciusban és áprilisban kerültek megrendezésre a Kiemelt Pénziránytű Iskolák projektnapjai, amelyek összesen közel 4000 diákot mozgattak meg. A nyolc intézmény saját diákjai és külsős tanulók is izgalmas kvízeken, tudásversenyeken, a pénzügyi-gazdasági területen kiemelkedő szakemberek előadásain, és további változatos programokon vehettek részt.

A Pénziránytű Alapítvány 2017 őszén először hirdette meg a Kiemelt Pénziránytű Iskola 2017/2018 címet és az azzal járó célzott programtámogatást, amelyet nyolc, a pénzügyi nevelésben kiemelkedő munkát végző intézmény nyert el. A cím elnyerését követően a jelentkezők 2-5 napos saját szervezésű iskolai pénzügyi projektsorozat vagy projekthét programját valósították meg.

Az iskolák beszámolói szerint a projektnapok minden intézményben sikerrel zárultak, mind a pedagógusok, mind a diákok részéről rengeteg pozitív visszajelzés érkezett. A programok meghatározó elemei voltak a pénzügyi-gazdasági témájú (pl.: családi költségvetés, okos bankolás, hitelezés) rendhagyó tanórák, amelyeket különböző évfolyamok számára tartottak a pedagógusok, többnyire a Pénz7 kidolgozott tanmeneteit hasznosítva. A legtöbb intézményben gazdasági-pénzügyi területről (pl.: Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ, kereskedelmi bankok és biztosítók képviselői) érkező szakemberek is tartottak előadást, akik tovább mélyítették a diákok tudását. Számos iskolában öregdiákok is részt vettek a programokban, akik még közvetlenebb hangulatban tudták átadni gyakorlati tapasztalataikat és mutattak személyes jó példát a diákoknak.

Szinte minden iskola programjában megtalálhatóak voltak a játékos kvízek, vetélkedők, amelyek gyakran online felületen valósultak meg. A vetélkedők mellett a diákoknak például esettanulmányokat is lehetősége nyílt megoldani, ezzel is közelebb kerülve a valós élet problémáihoz.

Több iskolában külső programokra is sor került, ellátogattak bankfiókokba, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal épületébe, a Budapesti Értéktőzsde központjába, valamint pénzügyi-gazdasági témájú múzeumokba is. A BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Szakgimnáziumának diákjai a fővárosi pénzügyi élet híresebb helyszíneit felölelő kincskereső játékot szerveztek, ahol a pénzügyi feladatlapot digitális eszközhasználat segítségével tudták kitölteni a gyerekek.

A szakmai programok mellett a kreativitás is helyet kapott a projektnapokon, például plakátverseny, PET palakcból és befőttes üvegből persely készítés formájában. A játékos tanulást segítették még a gazdasági témájú társasjátékok és filmek is. Népszerű program volt több helyen a pénzügyi szabadulószoba, ahol a diákok a logikai feladványok mellett, pénzügyi-gazdasági tudásukat felhasználva menthették meg Budapesten például Honey Money-t.

Kapcsolódva a Szakmák éjszakájához, a BGSZC Budai Középiskolájában az esemény zárásaként változatos programokkal összegezték a hét történéseit, a diákok akár pénznyomtatással vagy LEGO robottal is megismerkedhettek.

A kezdeményezés célja a középiskolás diákok pénzügyi tudatosságának erősítése mellett, hogy a pénzügyi nevelésben elkötelezett intézmények bátran valósítsanak meg önállóan is pénzügyi edukációs programokat. A Pénziránytű Alapítvány célja, hogy saját fejlesztésű programjai mellett ezen önálló megrendezésű programsorozatok támogatásával segítsen a pénzügyi nevelésben jó példákat, jó gyakorlatokat megmutatni az iskolák számára.